Website vernieuwen? 7 tips

Wil jij je website vernieuwen?

7 redenen om je website te vernieuwen

De wereld verandert, net als onze kooptrends. Tegenwoordig neemt een groot aantal mensen hun aankoopbeslissingen door dingen op internet op te zoeken. Hierdoor is het belang van een website voor alle bedrijven vergroot.

  • Een website is een perfect hulpmiddel om een ​​bedrijf in de markt te zetten.
  • Een website fungeert als een verkoopmedewerker die ‘altijd aan staat’ en het hele jaar door voor een bedrijf werkt.
  • Een website helpt je ​​potentiële klanten je bedrijf op internet te vinden en geeft je bedrijf ook geloofwaardigheid.
  • Een website helpt jou je merk op de markt te brengen op sociale media en forums.

Als je wilt dat je bedrijf het beste haalt uit de beschikbare online kansen, dan moet jij je website vernieuwen en aanpassen aan veranderingen in technologie en designtrends.

Wil je jouw website vernieuwen, dan betekent dat niet automatisch dat je elk element van je grafisch ontwerp en branding moet veranderen of het uiterlijk van je website moet veranderen, in plaats daarvan is het onderwerp website vernieuwen veel dieper. Zelfs als je functionele wijzigingen in je website aanbrengt die tot een betere website leiden, kan dit betekenen dat de website opnieuw moet worden ontworpen.

Sommige bedrijven vinden het traject website vernieuwen jammer van hun geld. Als het website vernieuwen goed gedaan wordt, kan de vernieuwing een geweldige investering voor je bedrijf blijken te zijn. Hieronder de zes belangrijkste redenen waarmee je rekening moet houden wanneer je jouw website vernieuwen wilt:

1. Je website heeft verouderde technologie

Technologie verandert snel en er zijn enkele websiteplatforms die het tempo van de voortschrijdende technologie niet konden bijhouden. Als je site is gebouwd op een websiteplatform dat enkele jaren geleden een ideaal platform was, maar nu verouderd is, dan zou je moeten overwegen je site te vernieuwen, omdat nieuwe technologie betere functies biedt waar gebruikers van houden.

Let vooral op de beveiliging, als je website is gebouwd op verouderde technologie. Het is dan belangrijk om je website opnieuw op te zetten op een flexibel, modern en vooruitstrevend websiteplatform, zodat je site zich gemakkelijk kan aanpassen aan nieuwe technologie. Ook in de toekomst.

Ook de tools van derden die op je website gebruikt worden om de functionaliteit te verbeteren, kunnen, als ze verouderd zijn en niet goed werken, de bezoekers ergeren. Daarom is het website vernieuwen belangrijk, waarbij ook nieuwe versies van tools van derden toegevoegd moeten worden.

2. Je site heeft een verouderd ontwerp

Er is een gezegde dat de eerste indruk de laatste is. Je hebt maar een paar seconden om de aandacht te trekken van bezoekers die op je site komen om ze te overtuigen langer op je site te blijven. Als het ontwerp van je website oud, amateuristisch of onoverzichtelijk is, is de kans groot dat je site de bezoekers niet zal aanspreken. Je kunt dan je website vernieuwen om deze een frisse, professionele en eigentijdse uitstraling te geven.

meer bezoekers op je website

 

3. Je website is niet responsive

Tegenwoordig hebben mensen toegang tot internet via een aantal apparaten zoals tablets, smartphones, tv’s en muziekapparaten. Daarom wordt aangenomen dat websites niet alleen moeten worden ontworpen voor laptops en desktops, maar ook goed moeten werken op tablets, smartphones, tv’s en muziekapparaten zonder de gebruikerservaring te beïnvloeden. Meer dan 30% van de consumenten bezoekt websites via mobiele apparaten. Als je site niet goed werkt op mobiel, loopt je klanten mis die gefrustreerd zullen zijn om de desktopversie van de site op mobiel te zien. Controleer het zelf: volgt je website de regels van responsive webdesign? Werkt het gemakkelijk op verschillende apparaten zonder de gebruikerservaring te beïnvloeden? Als het antwoord op deze vragen NEE is, moet je jouw website vernieuwen en responsive maken.

4. De focus van je bedrijf is veranderd

In de loop van de tijd veranderen je bedrijfsdoelen. Dat is logisch. Daarom moet je mogelijkheden in je website hebben om deze veranderingen in je bedrijfsdoelen te ondersteunen. Je moet je website vernieuwen om moderne technologie in je bedrijf te gebruiken, zodat je gemakkelijk kunt overleven en bloeien in je branche.

5. Je website levert niet de gewenste resultaten

Je website is nutteloos als deze niet de gewenste resultaten oplevert. Je moet eerst de doelen van je site begrijpen en vervolgens de problemen met je site onderzoeken. Ga daarna je website vernieuwen naar een effectieve website die in staat is om de gestelde doelen te bereiken.

6. Je hebt je contentstrategie veranderd

Goede website-inhoud (content) leidt tot een betere klantenbinding, een hogere positie van de site in de zoekmachineresultaten en zet prospects om in klanten. Als je je contentstrategie volledig hebt veranderd, kunt je overwegen om je website te vernieuwen.

7. Website re-branden

Soms wil je de website vernieuwen omdat je een beter idee, een nieuw marketingdoel, een nieuw merk / bedrijfsidentiteit hebt. Het ‘merkgevoel’ van de bestaande website komt niet overeen met wat het zou moeten zijn. Je moet dan je website vernieuwen op deze weer te laten aansluiten bij de re-branding.

Web&Co helpt je jouw website vernieuwen

Van compleet nieuw of verbeteren waar nodig en alles er tussenin. Wat goed is, hoeft immers niet aangepast te worden. De mogelijkheden zijn legio, maar altijd afgestemd op jouw situatie.

Wil je hier meer over weten? Neem direct contact op

Webdesign, WordPress en meer...

Web&Co biedt ondernemers 'praktische hulp bij online communicatie'.
Uitgebreide beroepservaring met WordPress en SEO. Gespecialiseerd in Divi.

Kwaliteit

Aan je website stel je dezelfde eisen die je aan je bedrijf stelt.

Wees gerust veeleisend en vertrouw op kwaliteit en flexibiliteit.

Ervaring

Met meer dan 25 jaar professionele ervaring bouw ik websites die er niet alleen schitterend uitzien, maar die ook resultaat leveren in de zoekmachines.

Geen zorgen

Web&Co laat je niet in de kou staan. Je kunt rekenen op snelle, betrouwbare en competente ondersteuning. Ik sta voor je klaar en help je bij alle vragen met betrekking tot online communicatie.