Web&Communicatie
Online communicatie is anders dan offline communicatie. De hoofdlijnen blijven echter gelijk: je moet je altijd afvragen welke doelgroep je wilt voorzien van informatie.
Folders, leaflets en brochures
Bij offline communicatie maakte je waarschijnlijk gebruik van folders, leaflets, brochures etc. Ook hier werd er aandacht gegeven aan de doelgroep waarvoor de uiting bedoeld was, d.m.v. De juiste tekst en aansprekende fotografie.
Het voordeel was echter dat de circulatie van deze uitingen gecontroleerd was, zo was je er altijd zeker van dat de doelgroep de juiste uiting te zien kreeg.
Online en doelgroepen
Een website is normaal gesproken voor iedereen in de hele wereld toegankelijk. het is dus belangrijk om te kijken voor wie je de website neerzet. Als dit voor meerdere doelgroepen is, moet je deze zien aan te spreken.
Het is verstandig om bij al je communicatie-uitingen over de verschillende kanalen (radio, tv, advertenties, actie-flyers, internet, etc) één lijn te trekken.
Combineer online mogelijkheden
Net als in het drukwerk tijdperk zijn er diverse manieren om je online communicatie uitingen te combineren. Sterker nog: je kunt ze zelfs combineren met drukwerk uitingen!
Niet wedden op éen paard
Het voordeel van deze combinaties is, dat je gericht op die ene doelgroep verschillende mogelijkheden hebt om deze te bereiken en deze mogelijkheden benut. De kans dat je wordt opgemerkt door deze doelgroep wordt dan veel hoger.
Online communicatie is anders
Dat online communicatie anders is, begrijpen de meeste mensen. Het is vluchtig, tijdsgerelateerd en doelgericht.
Zoekmachines
Zoekmachines zijn een belangrijke factor in online communicatie. Lang niet alle bezoekers zullen je website keurig via de homepage binnenkomen en het pad volgen dat je voor ze uitgestippeld hebt. Daarom is het belangrijk je website te vullen met doelgerichte inhoud die je bezoekers verwachten.
Helderheid en overzichtelijkheid
De inhoud moet daarnaast ook nog eens helder en overzichtelijk gepresenteerd worden, zodat je bezoeker in één oogopslag begrijpt hoe de structuur van je website in elkaar zit en andere delen van je website kan bekijken.
Wil je weten wat Web&Co voor je kan betekenen of hoe jou (online) communicatie daar beter van kan worden?
Neem dan contact op.
In-house uitleg hoe je WordPress het eenvoudigst kunt gebruiken…
Training en workshops
Omdat online communicatie erg dynamisch is biedt web & co diverse mogelijkheden voor trainingen of workshops.
Deze trainingen en workshops worden altijd op maat samengesteld en bieden jou en je medewerkers de mogelijkheid om in een korte tijd weer up to date te komen.