Gevonden worden op Google

Gevonden worden op Google

‘Hoe kan ik beter gevonden worden op Google’ dat is een van de meest gestelde vragen van mijn klanten. Het korte en eenvoudige antwoord is eigenlijk: zorg ervoor dat waarop je gevonden wilt worden op de juiste manier in je website staat.

In principe is er dus al die jaren in zoekmachine-land niets of weinig veranderd. Je kunt gevonden worden op google als het ook werkelijk in je website staat. Dat was in de beginjaren van SEO het geval en dat is nu nog steeds het geval.

Het enige verschil met de SEO beginjaren is, dat er nu naar veel meer factoren gekeken wordt. Welke factoren dat exact zijn en hoe zwaar ze wegen in de beoordeling van je pagina zodat goed gevonden worden op Google voor jou ook te realiseren is.

Goed gevonden worden op Google is natuurlijk het streven van alle ondernemers die een eigen website hebben. De haalbaarheid onder andere is afhankelijk van de bestaande concurrentie. Dit is dus eigenlijk geen verschil met ‘vroeger’.

SEO helpt om je zichtbaarheid in zoekmachines te verbeteren. Hiervoor werkt Web&Co samen met Seolo.

Door een website technisch te optimaliseren en de SEO mogelijkheden vooraf te analyseren halen we goede resultaten.

Oftewel: meer bezoekers, meer conversie en omzet, zonder adverteren.

webenco-zwart-cirkel
Seolo-logo

Goed gevonden worden op Google op organische wijze

Web&Co en Seolo houden ervan om op organische wijze te gevonden worden op Google. Dat betekent eigenlijk niet meer dan dat de trefwoorden waarop je gevonden wilt worden op de juiste manier in een pagina of een blogbericht geplaatst worden en dus aanwezig zijn in je website.

Hierbij spelen ook een aantal andere organische factoren een belangrijke rol zoals de structuur, de omliggende pagina’s en de interne links. Allemaal zaken de mede bepalend zijn. Ook de technische structuur met bijvoorbeeld ‘snippets’ moet op orde zijn.

Waar je ‘vroeger’ goed gevonden kon worden op Google door je trefwoord in het wit op een witte achtergrond (zodat je bezoekers het niet konden zien, maar de zoekmachine wel) 500 keer te herhalen, lukt dat tegenwoordig niet meer. Sterker, dit soort praktijken werkt tegenovergesteld.

Maar wat de kreet ‘Content is king’ geldt eigenlijk nog steeds.

Content is king

Een veel gebruikte term op SEO-gebied. Vrij vertaald: ‘De inhoud is de koning’. En dat klopt eigenlijk wel. Als je de inhoud van je website afstemt op de onderwerpen en de trefwoorden waardop je gevonden wilt worden, dan is dat nog steeds heel goed mogelijk.

Door te investeren in goede (SEO) webteksten kun je beter gevonden worden op Google en daardoor dus meer paginavertoningen genereren. Bovendien staan deze teksten in je website en ze zullen dus oneindig hun werk blijven doen voor de trefwoorden waarop ze geschreven zijn.

beter-gevonden-worden-in-google

Seolo en Web&Co doen dit voor diverse klanten, waarbij we onderzoeken en aantonen welke trefwoorden wel of niet geschikt zijn, hiervoor passende SEO-teksten laten schrijven en deze in je website plaatsen. Daarna volgt een monitoring traject, waarbij we de indexering van de pagina door de zoekmachines volgen en, indien nodig, bijsturen door de content te verfijnen, uit te breiden of te verrijken.

webenco-zwart-cirkel
Seolo-logo

Met goede content kun je beter gevonden worden op Google

Ondanks dat er heel veel geroepen wordt over andere belangrijke factoren die Google hanteert bij het bepalen van de positie van jouw pagina, blijft gestructureerde content toch de belangrijkste.

Uit ervaring kunnen we je vertellen dat het optimaliseren van content goed en voor een lange periode werkt. Het komt wel eens voor dat een geoptimaliseerde pagina, die positie nummer 1 heeft bereikt, na verloop van tijd iets terugzakt. In de meeste gevallen betekent dit niets meer dan dat de concurrentie ook wakker geworden is en ook haar pagina’s geoptimaliseerd heeft. We gaan dan opnieuw aan de slag om die pagina (of pagina’s) nog sterker te maken, zodat de nummer 1 positie weer in beeld komt.

Rekken en erbij blijven

Door de posities in Google van jouw website en die van de concurrentie te monitoren blijf je op de hoogte van de gebeurtenissen. Samen met Seolo en Web&Co kun je aanpak afspreken hoe je te werkt wilt gaan.

Hoe kan ik beter gevonden worden op Google

Zorg dat de inhoud van je website perfect aansluit bij de vraag van de bezoeker. Doe dit met een trefwoord-rijke tekst van voldoende lengte en plaats ook afbeeldingen en/of video’s die de inhoud versterken.

Volg de zoekmachine posities van je pagina’s en kijk wat de concurrentie doet (probeer met die kennis je eigen content te verbeteren)

Wil je beter gevonden worden op Google, maar is je website technisch niet perfect?

Je hebt al een website en je wilt beter gevonden worden op Google, maar er zijn wat technische beperkingen aan je bestaande website? Geen probleem! We kunnen samen bekijken hoe we je bestaande WordPress website kunnen verbeteren. Hierbij beoordelen we de site op SEO-mogelijkheden, maar ook de technische aspecten en niet te vergeten of het zinvol is of overbodig.

Met een snelle website kun je beter gevonden worden op Google

De laatste tijd wordt er heel veel geschreven en geroepen over het belang van een snelle website. Op zich ook logisch, want als bezoeker wil je snel de informatie in beeld waar je naar op zoek bent.

Echter met de Core Web Vitals van Google (zeg maar: de meetlat waarmee Google jouw website de maat neemt) ontstaat er soms nogal wat paniek over de snelheid die je website moet hebben.

Even heel kort door de bocht:

  • Als jij een website hebt over een uniek onderwerp, met goede content over dit onderwerp op een wat langzamere server (die dus een lage score haalt in de Core Web Vitals van Google) dan kun je hiermee zonder problemen de nummer 1 positie bereiken. Het doel van Google is immers om hun gebruikers de best mogelijke informatie die bij een zoekopdracht hoort aan te bieden.
  • Als je daarentegen een supersnelle website hebt met zinloze, ongestructureerde inhoud, dan zul je niet gevonden worden door Google. Ondanks de snelle webserver.
  • Zelfs als jouw concurrentie een veel snellere website heeft dan jij, hoeft het voor de posities in Google nog geen effect te hebben. Zeker: snelheid is een belangrijke SEO-factor, maar als jouw content en structuur beter is dan die van je concurrent, dan ga je hem voorbij!

Bewezen beter gevonden worden op Google

hoe-kan-ik-beter-gevonden-worden-op-google

Om je te laten zien dat het écht werkt, zie je hiernaast een grafiek van een website die we ‘onder handen’ genomen’ hebben. Het betreft hier een periode van 3 maanden en dezelfde 3 maanden van een jaar er voor.

Een enorme toename van het aantal vertoningen en het aantal klikken.

Dit levert ook een enorme positiewinst op en omdat een aantal pagina’s goede content over de juiste onderwerpen bevatten krijgen deze meer autoriteit, waardoor ook het aantal backlinks toeneemt.

 

Wil je met jouw website ook goed gevonden worden op Google met échte content die in jouw website geplaatst wordt en dus jarenlang zijn werk kan doen? Neem dan vrijblijvend contact op met Seolo of Web&Co.

We adviseren je graag!

 

webenco-zwart-cirkel
Seolo-logo