7 soorten contentmarketing helpen je bedrijf te groeien

7 soorten contentmarketing helpen je bedrijf te groeien

Contentmarketing kan je bedrijf op veel manieren helpen. Het kan je helpen een sterk merk op te bouwen, contact te leggen met je doelgroep en gekwalificeerde leads te verkrijgen, om er maar een paar te noemen. Je kunt het gebruiken als een van de belangrijkste componenten van je marketingstrategie. Het creëren van waardevolle en consistente inhoud die jouw doelgroep relevant zal vinden, zal ze niet alleen aantrekken maar ook behouden.

Contentmarketing is vrij eenvoudig. Je hoeft alleen maar inhoud te maken en deze zo te formuleren dat jouw doelgroep wordt aangetrokken en in betalende klanten worden omgezet. Dit zal van jouw kant tijd, moeite, soms geld en geduld vergen. Maar als je eenmaal een krachtige contentmarketingstrategie hebt ontwikkeld, kunnen je profiteren van voordelen die het biedt.

Er zijn veel manieren om aan contentmarketing te doen. Enkele van de meest populaire zijn de volgende:

  • Bloggen
  • Vloggen
  • Email reclame
  • eBooks
  • Webinars

Op welk type jij je wilt concentreren, hangt af van jouw bedrijf en middelen. Er is hier geen one-size-fits-all. Wat voor jouw concurrent werkt, werkt mogelijk ook niet voor jou, en vice versa.

Om het je wat gemakkelijker te maken, hebben we de beste vorm van contentmarketing in WordPress op een rijtje gezet die je vandaag kunt gebruiken om jouw bedrijf te laten groeien.

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing  is een methode van indirecte marketing. Het is van toepassing op de manier waarop online gebruikers informatie op internet zoeken en op de manier waarop ze deze delen. Bovendien omvat het het maken van online materialen die relevant zijn voor jouw merk. Deze kunnen in geschreven, video- of visuele vorm zijn.

Contentmarketing gaat echter niet over harde verkopen. Je zegt niet gewoon tegen jouw potentiële klanten dat ze dit nu moeten kopen. Het gaat ook niet alleen om jouw merk of producten. De focus hier is jouw klanten en niet jij zelf.

Daarom wil je de bekendheid van je merk vergroten door ze de informatie te geven die ze waardevol vinden. Je wilt hun interesse wekken. Evenzo moet je ervoor zorgen dat ze je gemakkelijk online kunnen vinden door de aanbieding of jouw kennis zoekmachinevriendelijk te maken.

Simpel gezegd, contentmarketing is een promotietool. Je kunt het gebruiken om jouw doelgroep te betrekken door hen consequent waardevolle en nuttige inhoud aan te bieden die hun dagelijks leven kan helpen of inspireren.

Infographic: 7 soorten contentmarketing

Is contentmarketing hetzelfde als adverteren?

Contentmarketing is een beetje anders dan een ouderwetse advertentie. Beschouw het niet als een vervanging voor advertenties of het bereiken van jouw huidige en nieuwe klanten. In plaats daarvan helpt contentmarketing jouw marketinginspanningen te verbeteren, zonder de tijdsdruk.

Het uiteindelijke doel van contentmarketing is om informatie te geven, jouw bereik te vergroten, naamsbekendheid te creëren en jouw naam, producten of diensten naar buiten te brengen. Het is een inspanning op lange termijn. Maar met geduld en hard werken, zult je in staat zijn om een ​​autoriteit in jouw niche te worden en daarmee uiteindelijk nieuwe klanten te werven.

Het belangrijkste concept van contentmarketing is om consumenten te helpen de best mogelijke oplossing voor hun problemen te vinden. Je wilt dat ze jouw bedrijf onthouden wanneer ze iets moeten kopen dat verband houdt met jouw merk, bedrijf, niche, brancheproduct of dienst. Vanuit het oogpunt van een marketeer ben je eigenlijk meer een docent dan een verkoper.

Soorten marketing die je kunt gebruiken om jouw bedrijf te laten groeien

1 Bloggen en plaatsen van gastblogs

Bloggen is een uitstekende tool om in jouw digitale marketingstrategie te gebruiken. En het mooie ervan is dat het gratis is. Hoewel het opzetten van een goed presterende blog even kan duren, biedt het jouw bedrijf veel kansen als het goed wordt uitgevoerd.

Daarnaast kunt je overwegen een gastblog te plaatsen of een verzoek te doen om als expert te worden geciteerd of geïnterviewd op andere blogs en sites die verband houden met jouw expertise of niche. Ontwerp vervolgens een mediapagina op de officiële website van jouw bedrijf en koppel de betreffende artikelen eraan. Deel deze pagina daarna met je klanten en prospect via social media.

Bijdragen aan andere blogs biedt de volgende voordelen:

  • Het verhoogt de bekendheid van jouw merk of bedrijf door het terug te koppelen naar jouw eigen website
  • Je kunt jouw bereik maximaliseren door nieuwe doelgroepen te laten weten dat je over alle vaardigheden en kennis beschikt over jouw branche of niche

2 Email reclame

E-mailmarketing is een ander solide hulpmiddel om toe te voegen aan jouw digitale marketingarsenaal. Hiermee kun je essentiële informatie van je doelgroep verzamelen terwijl je jouw merk aan ze presenteert. Bovendien kunt je via e-mailmarketing snel een relatie met je klanten opbouwen. Dit is een essentieel element om van hen betalende klanten te maken en ze ook te behouden.

Met behulp van bijvoorbeeld MailChimp kun je eenvoudig en volgens de wettelijke AVG regels e-mailadressen verzamelen en beheren en natuurlijk oo nieuwsbrieven ,aken en versturen

3 Maak een Facebook-bedrijfspagina

Het opzetten van een Facebook-bedrijfspagina is tegenwoordig een must. Ongeacht wat je aanbiedt of verkoopt, de kans is groot dat Facebook de plaats is waar je jouw potentiële klanten zult vinden.

Hoewel de populariteit van sommige sociale mediaplatforms toeneemt, verslaat Facebook ze nog steeds als het om actieve gebruikers gaat. En we hebben het hier over meer dan 2 miljard actieve gebruikers per maand!

Dus als jouw bedrijf een speciale Facebook-pagina heeft, kunt je jouw doelgroep en potentiële klanten boeiender bereiken. Je kunt met hen in gesprek gaan voor een veel diepere betrokkenheid.

4 Videomarketing

Videomarketing of vloggen doet het momenteel erg goed. Dat komt omdat je met video’s je producten, services of ideeën nog beter kunt presenteren dan met woorden zou kunnen. Je kunt de beste en mooiste bijvoeglijke naamwoorden gebruiken, maar er gaat niets boven het feitelijke product in actie te zien.

Tegenwoordig zie je talloze video’s op verschillende sociale mediakanalen waar verschillende bedrijven hun producten of diensten demonstreren en promoten.

Met onderstaande opties is het eenvoudig om video te maken:

  • Facebook Live
  • IG TV
  • Instagram-verhaal

Door video’s te maken, kun je een andere kant van jezelf laten zien aan je volgers. Evenzo geeft dit jouw merk een gezicht, wat op zijn beurt zorgt voor een diepe betrokkenheid. Zorg er dus voor dat je jouw contentmarketingstrategie integreert met videomarketing.

5 Sociale media-afbeeldingen

Afbeeldingen zijn er in verschillende soorten. Ze kunnen niet alleen waarde toevoegen aan jouw publiek, maar ze zijn ook een uitstekende manier om hen te betrekken. Enkele afbeeldingen die je kunt gebruiken zijn:

  • Tips
  • Infographics
  • Citaten
  • GIF’s
  • Prikkelende vragen

Als je een groter publiek wilt aanspreken, zorg er dan voor dat de afbeeldingen die je plaatst of deelt divers zijn. Als je niet goed bent in het ontwerpen van afbeeldingen, kunt je eenvoudig jouw eigen afbeeldingen maken met gratis apps voor het ontwerpen van afbeeldingen voor mobiel of desktop.

6 Podcasting

Er zijn een aantal manieren waarop je van podcasting een onderdeel kunt maken van jouw inspanningen op het gebied van marketinginhoud:

Start jouw eigen podcasting

Laat iemand uit de podcastwereld die verband houdt met jouw branche, je interviewen

Het hebben van een eigen podcast is ongetwijfeld geweldig voor je merk en het opbouwen van zijn publiek. Het kan echter enige tijd duren voordat het grip krijgt.

Dus waarom zou je, in plaats van meteen een podcast te maken, niet eerst op een paar podcasts verschijnen en beslissen of je het formaat leuk vindt? Aangezien er vandaag meer dan een miljoen podcasts zijn, zijn er tal van mogelijkheden om geïnterviewd te worden.

7 eBook

Je heeft twee opties bij het plannen van jouw e-boekstrategie. Je kunt een gratis e-boek aanbieden of het beschikbaar stellen voor aankoop.

Je krabt waarschijnlijk op dit moment je hoofd terwijl je je afvraagt ​​waarom je iets wilt aanbieden waar je uren aan hebt besteed om gratis te maken, toch? Het antwoord is duidelijk en eenvoudig. Jouw e-maillijst zal er aanzienlijk van profiteren.

Zorg er daarom voor dat welk onderwerp je ook in gedachten hebt voor je e-book, het moet overeenkomen met het product of de service die je aanbiedt. Wanneer je jouw e-maillijst uitbreidt, kunt je een diepgaander gesprek opbouwen met jouw toekomstige klanten.

Elke keer dat online gebruikers jouw inhoud delen, worden jouw bedrijf en merk aan een groter publiek getoond. Dat betekent meer nieuwe en potentiële klanten, waardoor jouw bedrijf een geweldige kans op groei heeft.