7 tips voor meer bezoekers op je website

7 tips voor meer bezoekers op je website

Natuurlijk heb je een website waar je trots op bent, met pagina’s waarin je uitlegt welke welke diensten je levert aan je doelgroep. Alleen het aantal bezoekers op je website blijft een beetje achter bij de verwachtingen… Wat kun je doen om meer bezoekers op je website te krijgen?

Het krijgen van meer verkeer is moeilijk en gebeurt niet zonder dat je iets doet om het voor elkaar te krijgen. De volgende 7 activiteiten zullen meer verkeer naar je website genereren en een goede impuls geven aan jouw aanwezigheid op het web.

1. Optimaliseer jouw website rond jouw belangrijkste zoekwoorden

Voordat je iets anders doet om meer bezoekers op je website te krijgen, moet je wat tijd besteden aan het optimaliseren van de inhoud. Organisch zoeken heeft de hoogste prioriteit voor kleine bedrijven. Als je dit goed doet kun je goede posities behalen in de resultaten van zoekmachines en zichtbaar blijven zonder voor advertenties te betalen.

Bedenk op welke manier (met welke trefwoorden) mensen naar jouw producten of diensten zoeken en stel hieruit een zoekwoordenlijst samen die je voor al jouw marketingactiviteiten kunt gaan gebruiken.

Optimaliseer elke pagina van jouw website rond één trefwoordgroep. Gebruik een SEO-plug-in om ervoor te zorgen dat je deze gebruikt in de titel van jouw webpagina, de metabeschrijvingstag en op de juiste manier in jouw inhoud. Duik daarna nog dieper in het trefwoordenonderzoek en maak een lijst die kan worden gebruikt voor blogberichtonderwerpen en optimaliseer deze ook allemaal.

2. Plaats regelmatig nieuwe inhoud

Of je er nu voor kiest om te bloggen, video of podcasts te gebruiken, je moet inhoud maken om meer bezoekers op je website te krijgen. Richt je op het bieden van nuttige inhoud die de juiste doelgroep trekt. Als je weet waar je publiek om geeft, welke problemen ze hebben of bij welke uitdaging ze hulp nodig hebben, bied hier dan een oplossing voor aan via je blog.

Om ervoor te zorgen dat jouw inhoud in beeld komt bij diegenen die geïnteresseerd zijn in wat je te zeggen hebt:

  • Verzamel onderwerpen over wat jouw doelgroep nodig heeft en welke vragen ze stellen.
  • Stel jouw redactionele kalender samen met: onderwerpen, welke media je wilt gebruiken, publicatie data en gerichte trefwoordzinnen.
  • Begin met een pakkende kop die de lezer eerst zal verleiden. Een goede kop helpt de zoekmachines ook om jouw publiek naar je toe te leiden.
  • Vertel een verhaal zodat mensen geïnteresseerd blijven.
  • Als je een video of een podcast gebruikt, maak dan een korte transcriptie zodat bezoekers kunnen scannen op belangrijke punten.
  • Gebruik interessante afbeeldingen die jouw boodschap versterken die te zien zal zijn wanneer je de inhoud op sociale media promoot.
  • Voeg een call-to-action toe, ook al is het maar om een ​​reactie achter te laten of een recensie voor een podcast of video achter te laten.
  • Vergeet niet jouw inhoud te promoten op jouw socialemediaprofielen en deze naar jouw nieuwsbrief abonnees te e-mailen.

Onderschat de kracht die goede inhoud kan hebben voor jouw zichtbaarheid niet! Het is veel werk, maar de waarde die het biedt om jouw expertise te laten zien en meer bezoekers op je website te krijgen, is de moeite waard.

meer bezoekers op je website

3. Promoot je content

Laat je kwalitatieve content op je pagina’s en berichten niet onbenut.

  • Promoot deze content op je Facebook-pagina en deel deze vervolgens op je persoonlijke profiel.
  • Plaats je inhoud op je LinkedIn-profiel en LinkedIn-bedrijfspagina.
  • Zorg ervoor dat je een uitgelichte afbeelding in je bericht hebt staan (bij WordPress) en selecteer deze wanneer je iets op Twitter plaatst. Deze afbeelding maakt jouw inhoud beter zichtbaar in de Twitter-feed.

 

4. Publiceer op LinkedIn

LinkedIn biedt alle leden een publicatieplatform, Pulse. Je kunt originele inhoud plaatsen binnen jouw vakgebied en interesses om je te helpen meer van jouw publiek te bereiken met jouw inhoud. Deze inhoud wordt onderdeel van jouw professionele profiel en is doorzoekbaar zowel op LinkedIn als via zoekmachines!

Wanneer je een lang bericht publiceert (en niet alleen een update deelt), ontvangen jouw connecties in realtime een melding met alleen de titel van het bericht. Onthoud dus: begin met een pakkende kop die de menselijke lezer zal verleiden. Je krijgt maar een moment om de aandacht van je verbinding te trekken.

LinkedIn is absoluut een hulpmiddel voor het publiceren van inhoud als je een B2B-bedrijf bent. Maar onderschat ook de kracht van het publiceren van inhoud op LinkedIn voor consumentgerichte bedrijven niet. Jouw connecties zijn mensen die mogelijk nodig hebben wat je te bieden hebt en daardoor komen er meer bezoekers op je website.

5. Begin met bloggen

Bloggen helpt niet alleen jouw SEO, maar het is ook een van de meest effectieve manieren om meer bezoekers op je website te krijgen op een organische manier. Goed geschreven en relevante inhoud kan gebruikers interesseren om terug te keren naar jouw website en jouw inhoud te delen.

Sommige bedrijven zullen het moeilijk vinden om de blog op een consistente basis up-to-date te houden met hoogwaardige inhoud, dit is wanneer je hulp nodig hebt van een bureau.

Contentmarketing is een geweldige manier om relaties op te bouwen, in contact te komen met jouw klant en meer bezoekers op je website te krijgen.

6. Email nieuwsbrieven

E-mailmarketing is een geweldige tool om een aanbieding of dienst te promoten, in contact te blijven met klanten en kan ook helpen om meer bezoekers op je website te krijgen.

Het verzenden van nuttige informatie met links naar jouw website kan meer bezoekers op je website opleveren. Het helpt klanten om meer te weten te komen over jouw diensten of producten door gebruik te maken van blogposts en landingspagina’s met specifieke producten.

7. Voeg belangrijke metadata toe

Metadata heeft drie belangrijke ingrediënten die een webpagina of blog optimaliseren: de URL, metatitel en beschrijving. Deze maken van SEO een belangrijk onderdeel, omdat het van invloed is op hoe vaak jouw inhoud wordt weergegeven in relevante zoekopdrachten. Door ervoor te zorgen dat metagegevens op alle pagina’s worden ingevuld, wordt de positie hoger en dat levert meer bezoekers op je website op.

Web&Co helpt je aan meer bezoekers op je website

Om meer bezoekers op je website te krijgen moet er wel wat werk verricht worden. Heb je hier geen tijd voor? Dan help ik je graag! Samen met een SEO specialist maken we een contentplan om je website te verbeteren.

Wil je hier meer over weten? Neem direct contact op

Meer tips om een goede website te maken

Wil je meer SEO tips om een goede website te maken? Kijk dan even op de website van Seolo.nl. Dat is de SEO-specialist die ik altijd inschakel om goede en solide SEO resultaten te krijgen.

Seolo-logo

Webdesign, WordPress en meer...

Web&Co biedt ondernemers 'praktische hulp bij online communicatie'.
Uitgebreide beroepservaring met WordPress en SEO. Gespecialiseerd in Divi.

Kwaliteit

Aan je website stel je dezelfde eisen die je aan je bedrijf stelt.

Wees gerust veeleisend en vertrouw op kwaliteit en flexibiliteit.

Ervaring

Met meer dan 25 jaar professionele ervaring bouw ik websites die er niet alleen schitterend uitzien, maar die ook resultaat leveren in de zoekmachines.

Geen zorgen

Web&Co laat je niet in de kou staan. Je kunt rekenen op snelle, betrouwbare en competente ondersteuning. Ik sta voor je klaar en help je bij alle vragen met betrekking tot online communicatie.

WAAROM WEB&CO: Betrokken - Persoonlijke service - Snelle telefonische hulp - Goed bereikbaar